onsdag den 30. oktober 2013

Hækling

Jeg er gået igang med at hækle en flagranke som kan bruges til familiefødselsdagen her i efteråret samt pynt på juletræet.

Jeg havde aldrig prøvet at hækle før for to dage siden, men igår besluttede jeg at det skulle jeg lære og ave noget pænt :) og faktisk var det ikke så svært, selvom jeg ikke havde andet end nettet til at hjælpe mig. MEN sikke en masse gode og fine billeder, videoer og forståelig forklaringer jeg fandt om hækling på nettet.

Jeg fandt denne opskrift på flag på nettet: http://karenklarbaeksverden.blogspot.dk/2009/09/sadan-hkler-man-flagenestep-by-step.html

Og her er link til guiden på samme side til brodering af kædesting på flaget:
http://karenklarbaeksverden.blogspot.dk/2010/11/diy-opdateret-version-sadan-syr-du.html

Denne allerførste prøve er hæklet på en nr. 4 pind og med dobbelt tråd bomuldsgarn









Anden prøve er ligeledes hæklet på pind nr. 4 men med en enkelt tråd bomuldsgarn, og dette flag er kun en halv gang så stor som den ovenover.









Jeg synes jeg var klar til den egentlige prøve, nemlig flagranken! Her har jeg brugt, som der står i opskriften, pind nr. 2,5 samt en dobbelt tråd bomuldsgarn.



Korset er broderet med kædesting i hvid bomuldsgarn - det har jeg tænkt mig at øve mig MEGET mere på :)




Nedenfor er en prøve af nogle forskellige hæklemasker - øverst er dobbelt standmaske, dernæst stangmaske og halvstandmaske. Instruktions videoerne er super simple og  generelt er denne (http://www.garnstudio.com/lang/dk/video.php?sort=2&thumbnails=on&undercategoryid=6) blog ret fin og introducerer hækleverdenen rigtig godt!



1 kommentar:

  1. Hej Søde H, glæder mig meget til at lære at lave disse fine flagranker. De er virkelig søde. Måske du kan give mig en kort intro en dag ved lejlighed :D

    SvarSlet